Welke promotionele artikelen zijn geschikt voor op een beurs? - Hokra
BeursPromotie artikelen

Promotionele artikelen op een beurs

By 24 maart 2017 No Comments

De promotionele artikelen die je op een beurs inzet, kunnen het verschil maken tussen een geslaagde of mislukte beursdeelname. Je neemt deel aan een beurs om nieuwe klanten te ontmoeten en ze kennis te laten maken met je bedrijf. Beursbezoekers komen niet zomaar je stand op lopen, je moet ze ‘lokken’ en vasthouden. Promotionele artikelen spelen hierbij een verbindende rol.

Kies promotionele artikelen bewust

Het is belangrijk om goede aandacht te besteden aan de keuze voor je promotionele artikelen voor op de beurs. Om een goede keuze te maken, moet je jezelf afvragen wat jouw primaire doelstelling op de beurs is. Wil jij een product of dienst extra onder de aandacht brengen? Wil je meer bezoekers aantrekken of wil je misschien een promotioneel artikel aan bezoekers meegeven als reminder aan het bezoek of het gesprek?

Als je weet wat je wilt bereiken, dan kun je je gaan richten op wat je in moet zetten om dit te bereiken. Er zijn namelijk veel verschillende promotionele artikelen waaruit je kunt kiezen.

Leuke voorbeelden uit de praktijk

Op diverse beurzen zien we veel voorbeelden van bedrijven die het werkelijk begrepen hebben. Zo zijn er bedrijven die bezoekers vragen om deel te nemen aan een activiteit en zo kans te maken op een leuke prijs, in ruil voor de contactgegevens. Een ander mooi voorbeeld is het gebruik van de kuli. De kuli, het Duitse woord voor pen, wordt bij de beursentree door iemand op een speciale manier door een knoopsgat van een jas of blouse gestoken. Slechts 1 op de 100 mensen krijgt het voor elkaar om de kuli er zelf weer uit te halen. De overige 99 worden naar een stand verwezen om de kuli te laten verwijderen.

Toepasselijk presentje

Een klant van Hokra, het bedrijf Genpower, is leverancier van aggregaten en heeft op de beurs infratech een hybride aggregaat laten zien. Door het gebruik van een stevig accupack is de hybride aggregaat veel zuiniger, milieuvriendelijker en stiller. Bovendien ziet de aggregaat er top uit. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het een powerbank is. Daarom is gekozen om een powerbank weg te geven na een gesprek met een klant of kansrijke prospects met als doel hen blijvend te herinneren aan deze introductie. En het leuke is de powerbank ziet er precies uit als de hybride aggregaat van GenPower.  Hoe toepasselijk is dat?!

Laat je adviseren!

Hokra weet precies wat jouw stand nodig heeft om jouw specifieke doelen te bereiken op de beurs. Wil jij meer weten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.