Briefing

Al sinds 1900 maakt Kwekkeboom snacks met liefde voor smaak en kwaliteit. Sinds kort heeft het merk een geheel nieuwe productlijn ontwikkeld: krokante hapjes die je thuis in de oven kunt bereiden. Hokra is gevraagd om dit te introduceren richting handelpartners en te activeren bij de consument in de retail.

Oplossing

Hokra ontwikkelde de thematiek voor de handelsintroductie “Kwekkeboom opent nieuwe deuren”.  De thematiek is doorvertaald in middelen zoals advertenties, beursstand  en een opvallende Kwekkeboom truck met trailer voorzien van vergaderruimte en professionele keuken waarin handelspartners binnen retail en Out of Home kennis konden maken de Ovensnacks.

Als activatieplatform richting consument is ‘De grootste proeverij van NL” ontwikkeld. Van hieruit zijn sampling acties georganiseerd waaronder op de Margriet Winterfair, POS materiaal gemaakt  en trial gestimuleerd door de inzet van een probeer gratis actie.

Resultaat

De Ovensnacks van Kwekkeboom zijn zo succesvol dat ze de schappen uitvliegen.

Kwekkeboom Oven trailer
Kwekkeboom Oven beurs activatie
Kwekkeboom Oven presentatie trailer
Kwekkeboom oven verpakking