Briefing

Jongeren tot 25 jaar betalen 40% meer voor hun autoverzekering dan als je ouder dan 25 bent. Dit komt omdat de schadelast veroorzaakt door jongeren ook vele malen hoger ligt. Interpolis wil hiervoor een oplossing vinden en het verkeer veiliger maken. Daarom organiseert Interpolis het Auto Experiment: een dag waarin de genoemde doelgroep kan deelnemen aan 1 van de 3 speciaal ontwikkelde testen met als doel te onderzoeken of jongeren door deelname aan zo’n test meer inzicht krijgen in hun rijgedrag, de risico’s en uiteindelijk minder schade rijden. Het onderzoek werd geleid door SWOV (wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid).

Hokra is gevraagd het Auto Experiment te organiseren, want naast dat het nuttig is moet het ook leuk zijn en passen bij de doelgroep.

Oplossing

Een 2 daags evenement in het hoofdkantoor van Interpolis met als titel: Interpolis Auto Experiment. Het hoofdkantoor werd verdeeld in verschillende testruimtes waar deelnemers mee konden doen aan de onderzoeken. Met daarbij tal van activiteiten met een link naar ‘auto rijden’. Zoals een kartbaan in de parkeergarage, greenscreen, gamezone, snackcorner zoals in een benzinestation etc.

Hokra was tevens verantwoordelijke voor de inschrijvingen, communicatie naar deelnemers en dagplanning.

Resultaat

Een sfeervol evenement waar bijna 1.000 jongeren aan een SWOV wetenschappelijk onderzoek hebben deelgenomen (SWOV Samenvatting). Hierop heeft Interpolis een nieuwe propositie voor de jongeren doelgroep gebaseerd.

Interpolis Autoexperiment prijs
Interpolis Autoexperiment VR Oculus Rift
Interpolis Autoexperiment pindakaas pot