Briefing

Consumenten stimuleren om fruit te eten én hen te belonen voor het kopen van producten van Fruitmasters, dat is het doel van de spaaractie. Al jaren spelen de stripfiguren Suske en Wiske onder de naam ‘De Gezonde Familie’ een rol in de promotionele activiteiten van Fruitmasters. Ook de spaaractie is al jaren succesvol. De uitdaging: Bedenk een nieuw spaarartikel dat past bij de doelgroep en past binnen een beperkt budget.

Oplossing

Een deel van de kosten zit in de logistiek: fulfilment en verzendkosten. Daarom stellen we dat het artikel door de brievenbus moet kunnen. Het artikel zelf moet een wanna’have zijn voor de Suske en Wiske fans welke niet te koop is via Suske en Wiske merchandise shops. Eén van de ideeën is om de characters in pluche uit te voeren. Ieder kwartaal kan men voor een andere sparen. Hokra bedacht deze actie, ontwikkelde/leverde de pluche characters, bouwde de actieafhandelingssite en draagt zorg voor het fulfilment.

Resultaat

Tienduizenden families spaarden voor de characters van ‘De Gezonde Familie’. Waarbij men 10 zakken appels of peren moest consumeren om een character gratis te kunnen bestellen.

Fruitmasters verzenddoos
Fruitmasters knuffels