Briefing

BMW Motorrad heeft een nieuwe campagne gelanceerd “Make life a ride”. Het doel is om BMW Motorrad om te buigen naar een lifestyle brand. De communiatie gaat zich in de toekomst richten op het merk en veel minder op het product. Hiermee kan BMW Motorrad zich goed onderscheiden van de concurrentie, die voornamelijk product georiënteerd communiceert.

Hokra is gevraagd de campagne op een originele manier bekend te maken onder motorrijders en de rijders hier ook bij te betrekken.

Oplossing

Hokra bedacht de BMW Quest. Op de motorbeurs in februari en via Social Media werden motorrijders opgeroepen mee te doen aan de quest, waarbij in 5 regio’s gezocht werd naar de gouden sleutel. Wie als eerste de gouden sleutel vond en ook nog het juiste codewoord kon geven, mag een half jaar lang rijden op een BMW motor naar keuze. Daarnaast ontvingen alle 5 winnaars uit de regio ook een gratis GoPro camera.

Motorrijders ontvingen tips via SMS, met deze tips werden ze langs een mooie route naar de gouden sleutel geleid.

Resultaat

Meer dan 1700 rijders hebben meegedaan aan de Quest en hebben een geweldige dag gehad.

BMW Motorrad Quest Motors
BMW Motorrad Quest winnaar
BMW Motorrad Quest flesjes water