Op het juiste moment relevante content bieden, is dat niet wat elke organisatie wil doen? Inspelen op de actualiteit is een kunst, maar het aangrijpen van vooraf bekende situaties vergt eveneens enorm veel creativiteit. Het voordeel van geplande inhaakmomenten? Je kunt het goed voorbereiden. Use your knowledge! Hieronder vind je daarom 10 slimme inhaakmomenten waarmee je inspeelt op het moment en je medewerker- en klantrelaties kunt versterken.
4 april: Pasen
De tijd van eieren, tulpen een paashazen: de tijd om – wellicht – op in te haken. Uiteraard is het hierbij van belang dat je met de uitwerking van je inhaker goed aansluit op de feestdag én je doelgroep. Zo kun je rond Pasen eigenlijk niet zonder een connectie met de bovengenoemde associaties. Ga voor een ei-zersterke inhaker!

27 april: Koningsdag
Of deze dag nu wel of niet uitbundig gevierd gaat worden in 2021; het blijft een inhaker die – in welke situatie dan ook – jouw organisatie op de kaart kan zetten. En er zijn enorm veel manieren om in te haken op deze nationale feestdag. Als je geen link ziet met de actualiteit, leer dan van de grote merken door bijvoorbeeld in te haken op de namen van het Koningshuis. Denk aan: Wimlex, Lex en Willie. Of loop even langs het rijtje activiteiten zoals koekhappen of, zoals wij voor King Pepermunt deden met King Krijt, de vrijmarkt.

12 mei: De Dag van de Zorg
Ineens belangrijker dan ooit: De Dag van de Zorg. Een moment dat in het teken staat van al het geweldige werk wat zorgverleners en verpleegkundigen verzetten. Het is de ideale dag om collega’s het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden én om hen verder aan te moedigen. Zo kan de zorg alleen nog maar beter worden, voor iedereen.
Bekijk eens hoe wij, samen met ZorgAccent, hun collega’s een blijk van waardering toonden op De Dag van de Zorg.

12 juni: EK Voetbal
Voor de voetballiefhebber wordt dit – hopelijk – een prachtige voetbalzomer. Dat biedt voor jou als organisatie een mooi inhaakmoment. Heel Nederland zal namelijk in de ban zijn van het Nederlands Elftal en voetbal. Een uitgelezen kans om raak te schieten door middel van een uitgesproken, grafische en duurzame promotie. Denk bijvoorbeeld aan voetbal met eigen logo zoals wij bedachten en uitvoerden voor AB Midden Nederland.

10 juli: Zomer(vakantie)
Een moment waar iedereen weer een jaar naar uitkijkt: de zomervakantie. De temperaturen stijgen en men geniet met volle teugen van het vitamine D overschot. Voor jou als organisatie bij uitstek een optimistisch moment om op in te haken.


Augustus: Back to school
Het begin van een nieuw schooljaar: voor alle retail ondernemers een drukke periode en dus het perfecte moment om eens goed in te haken. Hoe leuk is het om als organisatie om je doelgroep tijdens deze dure periode te verrassen met een gratis weggever; dan heb je ze in the pocket!

23 juli: Olympische spelen
Bij dit fantastische sportevenement ga je voor de gouden inhaker. De Olympische spelen (van 23-07-2021 – 08-08-2021) zal – of hij nu doorgaat, met of zonder publiek – er sowieso één voor in de boeken zijn. Een moment waar jij als organisatie ‘bij wilt zijn’.
5 oktober: Dag van de Leraar
Een dag gemaakt voor het onderwijs. Dit landelijke initiatief zet alle leerkrachten een dag in het zonnetje! Verras deze dag leraren, leraressen, juffen en meesters met een prachtig geschenk voor hun inzet.

13 november: Sinterklaas
Of je nu wel of niet (meer) geloof; Sinterklaas blijft een magische periode. Van intocht (13 november) tot pakjesavond (5 december), van jong tot oud; genoeg tijd én genoeg publiek die je maar wat blij kunt maken met een tof geschenk, een mooi gebaar of leuke verrassing.
Zo verraste Interpolis medewerkers van de Rabobank met twee Aquapieten die de boel op stelten kwamen zetten en chocoladeletters – in Interpolis-style – uitdeelden.

25 en 26 december: Kerst
Een feest onder de inhakers! Het is namelijk niet alleen een van de oudste feestdagen, maar ook een warme periode waarin mensen graag samen zijn. Er is geen organisatie die dat gevoel niet wil associëren met zijn merk.
Zo nodigden Alklima alle relaties uit voor een Winterbarbeque. Om iedereen een mooie herinnering mee te geven en er warmpjes bij te laten zitten tijdens de avond, gaf Alklima alle aanwezigen een kerstvest. Nieuwsgierig naar de aanpak van dit inhaakmoment? Je lees het hier!

Ieder jaar is tot de nok toe gevuld met inhaakmomenten waar je op in kan spelen. Kán ja, want de kracht ligt juist in het kiezen van de juiste inhaker op het juiste moment. Er zijn heel veel inhaakmomenten te bedenken. Ga daarom allereerst na welke inhaakmomenten kansen bieden én welke relevant zijn voor jouw doelgroep.
Kom je er zelf niet uit? Hokra haakt graag in! Wij kunnen toffe strategieën uiteenzetten en mooie promotionele artikelen inzetten, zodat jij jouw publiek inpakt met jouw inhaakmoment. Neem gerust eens contact met ons op, dan sparren we over de mogelijkheden.