10 inhaakmomenten waarop jij voorbereid inhaakt bij je doelgroep

Op het juiste moment relevante content bieden, is dat niet wat elke organisatie wil doen? Inspelen op de actualiteit is een kunst, maar het aangrijpen van vooraf bekende situaties vergt eveneens enorm veel creativiteit. Het voordeel van geplande inhaakmomenten? Je kunt het goed voorbereiden. Use your knowledge! 

Daarom hebben wij een jaarkalender opgesteld, waarmee je inspeelt op het moment en je medewerker- en klantrelaties kunt versterken. Vraag hem aan via onderstaand contactformulier.

4 april: Pasen

De tijd van eieren, tulpen een paashazen: de tijd om – wellicht – op in te haken. Uiteraard is het hierbij van belang dat je met de uitwerking van je inhaker goed aansluit op de feestdag én je doelgroep. Zo kun je rond Pasen eigenlijk niet zonder een connectie met de bovengenoemde associaties. Ga voor een ei-zersterke inhaker!

Pasen relatiegeschenk

27 april: Koningsdag

Of deze dag nu wel of niet uitbundig gevierd gaat worden in 2021; het blijft een inhaker die – in welke situatie dan ook – jouw organisatie op de kaart kan zetten. En er zijn enorm veel manieren om in te haken op deze nationale feestdag. Als je geen link ziet met de actualiteit, leer dan van de grote merken door bijvoorbeeld in te haken op de namen van het Koningshuis. Denk aan: Wimlex, Lex en Willie. Of loop even langs het rijtje activiteiten zoals koekhappen of, zoals wij voor King Pepermunt deden met King Krijt, de vrijmarkt.

12 mei: De Dag van de Zorg

Ineens belangrijker dan ooit: De Dag van de Zorg. Een moment dat in het teken staat van al het geweldige werk wat zorgverleners en verpleegkundigen verzetten. Het is de ideale dag om collega’s het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden én om hen verder aan te moedigen. Zo kan de zorg alleen nog maar beter worden, voor iedereen.

Bekijk eens hoe wij, samen met ZorgAccent, hun collega’s een blijk van waardering toonden op De Dag van de Zorg.

12 juni: EK Voetbal

Voor de voetballiefhebber wordt dit – hopelijk – een prachtige voetbalzomer. Dat biedt voor jou als organisatie een mooi inhaakmoment. Heel Nederland zal namelijk in de ban zijn van het Nederlands Elftal en voetbal. Een uitgelezen kans om raak te schieten door middel van een uitgesproken, grafische en duurzame promotie. Denk bijvoorbeeld aan voetbal met eigen logo zoals wij bedachten en uitvoerden voor AB Midden Nederland.

voetbal EK

10 juli: Zomer(vakantie)

Een moment waar iedereen weer een jaar naar uitkijkt: de zomervakantie. De temperaturen stijgen en men geniet met volle teugen van het vitamine D overschot. Voor jou als organisatie bij uitstek een optimistisch moment om op in te haken.

bbq actie bouwcenter zomer

Augustus: Back to school

Het begin van een nieuw schooljaar: voor alle retail ondernemers een drukke periode en dus het perfecte moment om eens goed in te haken. Hoe leuk is het om als organisatie om je doelgroep tijdens deze dure periode te verrassen met een gratis weggever; dan heb je ze in the pocket!

23 juli: Olympische spelen

Bij dit fantastische sportevenement ga je voor de gouden inhaker. De Olympische spelen (van 23-07-2021 – 08-08-2021) zal – of hij nu doorgaat, met of zonder publiek – er sowieso één voor in de boeken zijn. Een moment waar jij als organisatie ‘bij wilt zijn’.

5 oktober: Dag van de Leraar

Een dag gemaakt voor het onderwijs. Dit landelijke initiatief zet alle leerkrachten een dag in het zonnetje! Verras deze dag leraren, leraressen, juffen en meesters met een prachtig geschenk voor hun inzet.

13 november: Sinterklaas

Of je nu wel of niet (meer) geloof; Sinterklaas blijft een magische periode. Van intocht (13 november) tot pakjesavond (5 december), van jong tot oud; genoeg tijd én genoeg publiek die je maar wat blij kunt maken met een tof geschenk, een mooi gebaar of leuke verrassing.

Zo verraste Interpolis medewerkers van de Rabobank met twee Aquapieten die de boel op stelten kwamen zetten en chocoladeletters – in Interpolis-style – uitdeelden.

25 en 26 december: Kerst

Een feest onder de inhakers! Het is namelijk niet alleen een van de oudste feestdagen, maar ook een warme periode waarin mensen graag samen zijn. Er is geen organisatie die dat gevoel niet wil associëren met zijn merk.

Zo nodigden Alklima alle relaties uit voor een Winterbarbeque. Om iedereen een mooie herinnering mee te geven en er warmpjes bij te laten zitten tijdens de avond, gaf Alklima alle aanwezigen een kerstvest. Nieuwsgierig naar de aanpak van dit inhaakmoment? Je lees het hier!

Ieder jaar is tot de nok toe gevuld met inhaakmomenten waar je op in kan spelen. Kán ja, want de kracht ligt juist in het kiezen van de juiste inhaker op het juiste moment. Er zijn heel veel inhaakmomenten te bedenken. Ga daarom allereerst na welke inhaakmomenten kansen bieden én welke relevant zijn voor jouw doelgroep.

Kom je er zelf niet uit? Hokra haakt graag in! Wij kunnen toffe strategieën uiteenzetten en mooie promotionele artikelen inzetten, zodat jij jouw publiek inpakt met jouw inhaakmoment. Neem gerust eens contact met ons op, dan sparren we over de mogelijkheden.

Meer weten? Neem gerust contact op.

Ook scoren met een unieke inhaker? Neem contact op met de accountmanager in jouw regio.

Tyno Koelewijn

Regio Centraal Nederland
Tyno Koelewijn
06 – 533 887 86
tkoelewijn@hokra.nl

Karlijn

 Regio Overijssel
Karlijn Kieneker
06 – 282 742 87
kkieneker@hokra.nl

 Hokra hoofdkantoor
Arjan Adriaanse
06 – 291 783 82
aadriaanse@hokra.nl