Van Social naar Verkoop - Hokra
Blog

Van social naar verkoop

By 27 februari 2018 No Comments

Al die clicks op je posts in social. Schitterend. Het zegt iets over de likeability van je post. Maar krijg je ook meer interactie? Of liever nog komt het tot een transactie of zelfs tot verkoop vanuit het winkelschap? Moeilijk vaak. Vinden wij ook.

Een van de meest succesvolle actietechnieken om verkoop te stimuleren is de ‘good old cashback’. Die werkt nog steeds op de winkelvloer. Maar zou het lukken om met mooie posts en beelden engagement te creëren, daarna een ‘gratis proberen’ aanbod te doen en zo van social naar winkelvloer converteren? Waarbij het ‘gratis proberen’ een cashback methodiek is. Dat experiment gaan we graag aan. Een site, een paar posts en wat mediabudget verder stroomde de eerste aanmeldingen binnen. Consumenten bleken betrokken, waren bereid enkele vragen te beantwoorden, wilde in de fanbase en gingen naar de winkel om een aankoop te doen. Dit is getest op diverse producten en categorieën. De resultaten zijn zonder meer goed te noemen. Zo geeft gemiddeld 60% aan het product voor het eerst te kopen en wil gemiddeld 40% in de fanbase. Meer resultaten zien?

Recent hebben wij dit mechanisme ook succesvol voor EAT ME passiefruit in gezet.

Eat me nature's pride