Trail marketing: Hoe zet je een cashback actie op? - Hokra
Blog

Trial marketing: Hoe zet je dit op?

By 8 februari 2017 No Comments

Trial marketing is er in diverse vormen. Bedrijven die software aanbieden kunnen bijvoorbeeld een gratis trial aanbieden van 14 of 30 dagen. In deze periode kan een prospect gratis gebruik maken van de software om daarna te besluiten deze al dan niet te kopen. Wanneer het gaat om trial marketing in combinatie met een fysiek product, dan wordt er in de meeste gevallen gekozen voor een cash-back.

Waarom is trial marketing effectief?

Trial marketing kan op de eerste plaats zorgen voor meer vertrouwen in je bedrijf of hetgeen je aanbiedt. Mensen hoeven niet blind ergens in te stappen of een investering te doen, maar kunnen het eerst gratis of tegen een klein bedrag uitproberen. Daarnaast is er de zekerheid dat men nog nergens aan vast zit. Daarnaast zorgt trial marketing, om dezelfde redenen, voor een boost in je verkopen.

Je merk versterken op de markt

Nieuwe merken kunnen het zwaar hebben op de markt, vooral wanneer er sterke concurrentie aanwezig is. Om het merk te kunnen versterken op de markt, in relatief korte tijd, kan er worden gekozen voor trial marketing. Wanneer iets gratis of met een cash-back te proberen is, dan wordt hier altijd sterk op gereageerd. Hierdoor zullen veel mensen in aanraking komen met het merk en ook anderen op de trial wijzen. Het merk kan hierdoor direct een goede positie op de markt innemen.

Cash-back en free trials

Bedrijven maken het meest gebruik van free trials en cash-back acties, afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Online diensten en producten, zoals abonnementen en software, worden vaker aangeboden in de vorm van een free trial. Bedrijven die producten verkopen, zoals bijvoorbeeld koffieautomaten of printers, garanderen een cash-back. Hierbij wordt er in de meeste gevallen een folder bij het product gevoegd die men kan invullen om (een deel van) het aankoopbedrag terug te ontvangen bij het overleggen van de koopbon of het serienummer.

Informatie en advies

Heb jij interesse in sterke trial marketing? Laat Hokra je ondersteunen voor het beste resultaat. Neem voor meer informatie of advies gerust eens vrijblijvend contact met ons op.