6 Eigenschappen van een goede point of sale - Hokra
Blog

6 Eigenschappen van een goede point of sale

By 26 januari 2017 No Comments

Point of sale is promotiemateriaal dat gegarandeerd werkt, maar dan moet er wel de juiste aandacht worden besteed aan de eigenschappen. Door promotiemateriaal op de plek van de transactie aan te bieden of te plaatsen is de kans tot aankoop vrij groot. Wij geven je zes eigenschappen van een sterke point of sale.

1. Opvallende kleuren

Kleurgebruik is heel belangrijk. Harde, felle en contrasterende kleuren doen het aanzienlijk beter dan neutrale kleuren die weinig opwekken. Wees dus niet bang om eens voor wat opvallende kleuren te kiezen in een point of sale.

2. Het gebruik van visuals

Beelden zijn krachtiger dan woorden. We werken steeds meer met beelden om informatie over te brengen, ook in de wereld van marketing. Verrijk je point of sale met visueel materiaal, bijvoorbeeld om duidelijk te maken wat de voordelen van een product/dienst zijn.

3. Het leveren van bewijs

Ieder merk zal zeggen dat zijn of haar product of dienst het beste is dat er op de markt te vinden is, maar kun jij dit ook bewijzen? Voeg tabellen of grafieken aan je point of sale toe om in kaart te brengen dat dit daadwerkelijk zo is, bijvoorbeeld in vergelijking met soortgelijke producten en diensten van concurrerende bedrijven.

4. Voeg folders en brochures toe

Niet iedereen heeft de tijd om lang aandacht te besteden aan point of sale. Zorg er daarom voor dat er ook promotiemateriaal is om mee te nemen, zodat men thuis nog eens kan kijken naar wat jij nu precies te bieden hebt.

5. Presenteer de voordelen

Mensen moeten altijd een reden hebben om gebruik te maken van een dienst of om een product aan te schaffen. Onmisbaar is dan ook de presentatie van de voordelen bij een point of sale. Hierbij kun je ook goed gebruik maken van videomateriaal.

6. Spreek direct aan

Voor wie is het product of de dienst eigenlijk bedoeld? Maak dit duidelijk door te gaan personaliseren. Spreek de doelgroep direct aan, formeel of informeel, zoals dit het best bij jouw doelgroep past.

Laat je adviseren bij het maken van POS

Wij weten als geen ander wat een point of sale nodig heeft om optimaal effectief te zijn. Wil jij meer informatie over de mogelijkheden of heb je behoefte aan gericht en deskundig advies? Neem dan contact met ons op.